Odstąpienie i reklamacja: [Odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu niezgodności towaru z umową w relacjach z przedsiębiorcami]

  1. Sprzedający nie udziela gwarancji na towar będący przedmiotem umowy sprzedaży.
  2. Sprzedający odpowiada przed Kupującym z tytułu rękojmi, tylko wtedy jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona i zgłoszona Sprzedającemu przez Kupującego przed upływem 14 dni od dnia wydania rzeczy w posiadanie Zamawiającego, z zastrzeżeniem postanowień ust. 4 i 5.
  3. Warunkiem skutecznego wykonania przez Kupującego uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne jest skierowanie roszczeń na formularzu dostępnym po zalogowaniu się na stronie internetowej ... lub droga elektroniczna na adres sklepu
  4. W przypadku pomyłki asortymentowej w dostawie, Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli niezgodność towaru z umową zostanie stwierdzona i zgłoszona Sprzedającemu przez Kupującego przed upływem 3 dni od dnia potwierdzenia odbioru przez Kupującego.
  5. W przypadku pomyłki ilościowej Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli niezgodność towaru z umową zostanie stwierdzona i zgłoszona Sprzedającemu przez Kupującego przed upływem 3 dni od dnia potwierdzenia odbioru przez Kupującego.
  6. W przypadku, gdy przedmiotem umowy sprzedaży jest towar oznaczony jako "na zamówienie" Kupującego, odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi za wady jest wyłączona.
  7. W przypadku gdy przyczyną roszczeń Kupującego jest uszkodzenie towaru podczas transportu, warunkiem uwzględnienia jakichkolwiek roszczeń Kupującego jest sporządzenie protokołu szkody w obecności kuriera lub innej firmy dostarczającej towar.

[Odpowiedzialność Sprzedającego za niezgodność towaru z umową w relacjach z konsumentami]

  1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży w terminie 14 dni od jej zawarcia. Odstąpienie od umowy nie wymaga podawania przyczyny. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta.
  2. Konsument może odstąpić od umowy, poprzez złożenie Sprzedającemu oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Powyższe oświadczenie może być złożone na formularzu, którego wzór dostępny jest pod adresem: ...
  3. Do zachowania czternastodniowego terminu odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  4. Po upływie czternastodniowego terminu odstąpienia od umowy uprawnienie powyższe wygasa, z zastrzeżeniem pozostałych możliwości odstąpienia od umowy, wynikających z innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy, uważa się ją za niezawartą. W sytuacjach, w których konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedający przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
  6. Sprzedający zobowiązuje się do niezwłocznego, nie późniejszego niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrotu konsumentowi wszystkich dokonanych przez niego płatności, w tym kosztów dostarczenia towaru. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, obowiązek zwrotu nie będzie obejmował poniesionych przez konsumenta dodatkowych kosztów.
  7. Sprzedający dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument w sposób wyraźny zgodzi się na inny sposób zwrotu, nie wywołujący dla niego żadnych kosztów.
  8. Jeżeli Sprzedający nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanych płatności do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  9. Konsument jest zobowiązany do zwrotu towaru na rzecz Sprzedającego lub przekazania Towaru osobie upoważnionej przez Sprzedającego do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Termin ten nie dotyczy sytuacji, w których Sprzedający zaproponował, iż samodzielnie odbierze towar. Dla zachowania powyższego terminu wystarczy odesłać towar przed jego upływem. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
  10. Konsument jest także uprawniony do dokonania zwrotu towaru samodzielnie w siedzibie Sprzedającego.
  11. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru, powstałe w wyniku korzystania z towaru w sposób wykraczający poza zakres konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i prawidłowego funkcjonowania towaru.
  12. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
  13. Jeżeli zakupiony przez Konsumenta towar będzie dotknięty wadą fizyczną , Konsument może złożyć reklamację w oparciu o przepisy kodeksu cywilnego (art. 556 i następne kodeksu cywilnego). Roszczenie może być złożone na podstawie rękojmi za wady.
  14. Reklamacje z tytułu rękojmi za wady, będą przez Sprzedającego rozstrzygane w terminie 14 dni.
  15. Konsument, niezależnie od możliwości dochodzenia swych roszczeń na drodze sądowej, ma prawo skorzystania z pozasądowych metod rozwiązywania sporów z przedsiębiorcą, wśród których należy wyróżnić m.in. mediację, arbitraż oraz komisje skargowe.
  16. W szczególności, konsument ma prawo skierować wniosek do jednego spośród Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich.
  17. Ponadto konsument w celu ochrony swych praw, ma również prawo zwrócić się o pomoc do właściwych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów lub też do organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów (w tym m.in. do Federacji Konsumentów http://www.federacja-konsumentow.org.pl/63,tu-znajdziesz-pomoc.html [1] lub też Stowarzyszenia Konsumentów Polskich http://www.konsumenci.org/pomoc-konsumencka,infolinia-konsumencka,2,35.html [2])
  18. Postanowienia ust. 1 - 14, stosuje się także do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, z tym zastrzeżeniem, że zapisów o pozasądowych sposobach rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń nie stosuje się.

[Prawo zwrotu części] W przypadku zamówienia przez Kupującego towaru o niewłaściwych parametrach, Sprzedający przyjmie zwrot części pod warunkiem łącznego ziszczenia się następujących zdarzeń:

  1. Zamawiający zgłosi wniosek o zwrot towaru na formularzu w terminie nie dłuższym niż 3 dni od otrzymania towaru,
  2. Wniosek dotyczy towaru standardowego, a więc nie towaru sprowadzanego na specjalne życzenie Kupującego,
  3. Towar zostanie odesłany w oryginalnym opakowaniu i nie będzie nosić żadnych śladów użytkowania czy montowania. W przeciwnym wypadku Sprzedający ma prawo odmówić przyjęcia towaru i zwrotu ceny sprzedaży.